21.08.2017

Od Elizy CD Achima

Pusto wpatrywałam się w udko kurczaka na moim talerzu. W tle grała muzyka klasyczna.
Muszę ugryźć się w język i siedzieć cicho, praktycznie nie istnieć. Dla swojego dobra...i wyłapania ważnych dla Szarych Szeregów informacji. Moja doskonała znajomość niemieckiego, o czym chyba nikt nie wiedział, dzisiaj się bardzo przyda.
- ...planujemy też rozbudować obóz... zatrudniamy już Polki jako sprzątaczki...
- ...wszystkich zabijać...
- ...kobiety i dzieci...
Nagle udko na moim talerzu przemieniło się w zakrwawioną nogę małego dziecka. Wyciągnęłam głęboko powietrze i niemal poderwałam się z krzesła, kiedy nagle poczułam ciepłą dłoń na swoim kolanie. Co?
Spojrzałam na Achima, ale on dalej prowadził konwersację, wciąż trzymając dłoń na moim kolanie. W dziwny sposób mnie to uspokoiło. Przez resztę kolacji nie byłam pytana o nic... parę razy tylko zostałam obdarzona spojrzeniem mówiącym "co ta Polka tu robi?".
Towarzystwo wstało od stołu i rozbiło się w grupki po całym domu, nieliczni tańczyli.
- Dobrze się pani spisała...niech pani jeszcze wytrzyma godzinkę...będę miał na panią oko - szepnął mi do ucha
- Czy nie byłoby prościej, gdyby pan miał na mnie oko, tańcząc za mną? - uśmiechnęłam się
- Eeee... - blondyn przez chwilę był zdezorientowany - Ja nie tańczę.
- Ależ proszę...chyba mi pan nie odmówi jednego tańca? - uśmiechnęłam się jeszcze szerzej.
Mężczyzna tylko westchnął głośno i dał mi poprowadzić się na parkiet. Początkowo wahał się, ale gdy położyłam mu dłoń na lewym ramieniu, on zrobił to samo z moją talią. Bogu dzięki, że nie muszę mu podstaw tłumaczyć.
Jack Dawson, Rose DeWitt Bukater
- Dlaczego pan to robi? - spojrzałam głęboko w błękitne oczy, kiedy kołysaliśmy się w rytm spokojnej muzyki.
- Ale co?
- Niech pan nie udaje, że pan nie wie - zręcznie ominęliśmy jakąś inną parę na parkiecie - Dlaczego pan się o mnie troszczy?
- Panno Buczyńska...czy musi pani wsadzać nos we wszystko? - zaśmiał się Achim
- Tak. - zawtórowalam mu - A teraz proszę się nie wymigywać od odpowiedzi... 
Moja mina przybrała nieco poważniejszy wyraz, żeby zrozumiał, że nie ucieknie od odpowiedzi na to pytanie.


[Achim?:3 Nie mogłam się powstrzymać przed tym zdj ^_^]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz